Vuodenkissakilpailun säännöt 2013

Mikäli kissa on useamman kuin yhden ihmisen nimissä, jokaisen tulee olla Colourpointyhdistys ry:n jäsen. Naamiotaustaisina huomioidaan ainoastaan kissat, joiden vanhemmista toinen on naamiokissa. Kilpailussa on 10+1 eri sarjaa:

1. Vuoden aikuinen colourpointpersialainen tai colourpointexotic
2. Vuoden naamiotaustainen aikuinen persialainen tai exotic , toinen vanhemmista naamiokissa
- Vuoden aikuisia valittaessa huomioidaan 5 varsinaista näyttelytulosta näyttelykohtaisine lisäpisteineen ja sijoitusten mennessä tasan 2 lisätulosta näyttelykohtaisine lisäpisteineen Vain 2 ulkomaista tulosta hyväksytään. Palkitsemisen alarajana on 465 pistettä

3. Vuoden kastraatti colourpointpersialainen tai colourpointexotic
4. Vuoden naamiotaustainen kastraatti persialainen tai ecotic, toinen vanhemmista naamiokissa
- Vuoden kastraatteja valittaessa huomioidaan 5 varsinaista näyttelytulosta näyttelykohtaisine lisäpisteinen ja sijoitusten mennessä tasan 2 lisätulosta näyttelykohtaisine lisäpisteineen. Vain 2 ulkomaista tulosta hyväksytään. Palkitsemisen alarajana on 465 pistettä.

5. Vuoden nuori colourpointpersialainen tai colourpointexotic
6. Vuoden nuori naamiotaustainen persialainen tai exotic, toinen vanhemmista naamiokissa
- Vuoden nuoria valittaessa huomioidaan 3 varsinaista näyttelytulosta näyttelykohtaisine lisäpisteineen ja sijoitusten mennessä tasan 2 lisätulosta näyttelykohtaisine lisäpisteineen. Vain 1 ulkomainen tulos hyväksytään. Palkitsemisen alarajana on 270 pistettä.

7. Vuoden veteraani colourpointpersialainen tai colourpointexotic tai naamiotaustainen
( toinen vanhemmista naamiokissa ) persialainen tai exotic
- Vaaditaan 3 kotimaista varsinaista näyttelytulosta näyttelykohtaisine lisäpisteineen. Sijoitusten mennessä tasan, huomioidaan 2 lisätulosta näyttelykohtaisine lisäpisteineen.

8. Vuoden siitosuros
9. Vuoden siitosnaaras
- Siitosurosta ja -naarasta valittaessa huomioidaan kaikkien colourpoint- ja naamiotaustaisten (toinen vanhemmista naamiokissa ) persialais- ja exoticjälkeläisten kaikki kotimaiset ja ulkomaiset tulokset, myös EVA ja DISK. Näyttelykohtaisia lisäpisteitä ei huomioida. Jälkeläisiä on oltava vähintään 3, joista vähintään yksi on käynyt näyttelyssä vuoden aikana alle 2-vuotiaana. Jälkeläisillä tulee olla vähintään 9 näyttelytulosta yhteensä. Jälkeläisen omistajan ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen.

10. Vuoden kasvattaja
- Huomioidaan kaikkien colourpoint- ja naamiotaustaisten ( toinen vanhemmista naamiokissa ) persialais- ja exoticjälkeläisten kaikki koti- ja ulkomaiset näyttelytulokset myös EVA ja DISK.
Näyttelykohtaisia lisäpisteitä ei huomioida. Jälkeläisiä on oltava vähintään 5, joista vähintään 2 on käynyt näyttelyssä alle 2-vuotiaana vuoden aikana. Jälkeläisillä tulee olla vähintään 13 näyttelytulosta yhteensä. Jälkeläisen omistajan ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen.

11. Vuoden paras colourpoint/naamiotaustainen exotic (toinen vanhemmista naamiokissa )
Vuoden colourpoint/naamiotaustaisen exoticin valinnassa huomioidaan 3 varsinaista näyttelytulosta näyttelykohtaisine lisäpisteineen ja sijoitusten mennessä tasan 2 lisätulosta näyttelykohtaisine lisäpisteineen. Palkitsemisen alarajana on 270 pistettä.

DM, DSM ja JW kissat    |    Valmistuneet    |    Vuoden kissat 2006    |   Vuoden kissat 2005

Vuoden kissat 2007  |   Vuoden kissat 2008  |   Vuoden kissat 2009

__________________________________________________________________________

jos haluat tietoa kissoista kauneimmasta, colourpointista.